menu
Wypróbuj za darmo

Import/eksport i integracja z Google

System LucidCRM posiada opcje importu i eksportu z pliku oraz synchronizacji kontaktów z Google Contacts, dzięki czemu z łatwością przeniesiesz do niego wszystkie potrzebne informacje i zsynchronizujesz je z innymi systemami, z których korzystasz na co dzień i będziesz mógł pracować na zawsze aktualnych danych.

Opisywane opcje są dostępne w menu "Więcej..." w module Kontrahenci.

Import z pliku CSV

  • Dane kontaktów można importować z dowolnego systemu poprzez uniwersalny format pliku CSV. Do tego formatu można wyeksportować dane z niemal dowolnego systemu podobnej klasy jak i aplikacji pocztowych, czy książek adresowych.

  • Wygodny kreator umożliwia dostosowanie parametrów formatu pliku oraz wybór poszczególnych kolumn do importu. System posiada wbudowaną konfigurację do importu książki adresowej z klienta poczty Thunderbird.
  • Podczas importu danych system nigdy nie nadpisuje informacji. Weryfikując wartości unikalne takie jak numer NIP, telefon czy adres e-mail odnajduje kontrahentów, a następnie uzupełnia brakujące informacje. Dzięki temu żadne dane nie zostaną utracone, nawet w przypadku importu ze starych lub niepełnych baz.
Import kontrahentów
Eksport kontrahentów

Eksport do pliku

  • Dane kontrahentów mogą zostać wyeksportowane do plików:

    • CSV - zgodnych między innymi z Thunderbird
    • Microsoft Excel 2003
  • Dane są eksportowane zgodnie z aktualnymi kryteriami wyszukiwania, co umożliwia eksport według dowolnie zdefiniowanych reguł, np.:

    • tylko swoich kontaktów lub kontaktów całej organizacji
    • kontaktów z danego miasta
    • oznaczonych wybraną etykietą

Synchronizacja z Kontaktami Google

  • Dostępność aktualnej bazy kontaktów na telefonie to podstawa komunikacji i pracy z systemem crm online. Funkcjonalność tą zapewniają import oraz eksport kontrahentów bezpośrednio do Google Contacts.

  • Synchronizacja w obie strony, tak samo jak import z pliku, nigdy nie nadpisuje danych, a w sposób inteligentny wyszukuje kontrahentów za pomocą unikalnych wartości i uzupełnia brakujące informacje. Dzięki temu można bezpiecznie przenieść dane bez obawy, że zostaną nadpisane.
  • Proces obsługuje również hierarchię kontaktów określoną w CRM. Czyli dane kontaktu przypisanego jako dodatkowa osoba kontaktowa do kontrahenta nie zostaną zaimportowane jako nowy kontrahent, a odpowiednio zaktualizowane.
  • W celu rozdzielenia kontaktów służbowych od prywatnych na telefonie zarówno podczas importu jak i eksportu można wybrać etykietę w Kontaktach Google, która ma być synchronizowana.
Synchronizacja z Google Contacts

Jeżeli powyższe opcje nie wyczerpują Twoich potrzeb, skontaktuj się z nami. Wybrane zaproponowane rozwiązania zostaną dodane dla wszystkich użytkowników systemu, a dedykowane integracje mogą zostać dodane tylko do Twojej instancji systemu CRM.

Wypróbuj za darmo