Potwierdzenie zgłoszenia przez email - aktualizacja 2.9.9
Aktualizacja 2.9.9 wprowadziła sporo ulepszeń w systemie obsługi zgłoszeń i mechaniźmie publikacji formularzy, dodając między innymi możliwość wymuszenia potwierdzenia zgłoszenia oraz edytor szablonów wiadomości automatycznych.
Potwierdzenie adresu email
W ustawieniach publikacji formularza został przebudowany mechanizm edycji potwierdzenia. Zamiast bezpośrednio wprowadzać treść wiadomości z podziękowaniem za wypełnienie formularza, to wybieramy ją z listy wcześniej utworzonych szablonów wiadomości automatycznych.
Jeśli zaznaczyliśmy opcję Wymagane potwierdzenie zgłoszenia przez email to dodatkowo musimy wybrać również szablon, który zostanie użyty w wiadomości z takim potwierdzeniem. Klient po wypełnieniu takiego formularza i podaniu swojego adresu email, otrzyma taką wiadomość z wygenerowanym unikalnym linkiem. Dopiero kliknięcie w ten link spowoduje zapisanie formularza.
Dodaliśmy również dodatkowe opcje do oczekiwanego efektu udostępnienia formularza. Teraz poza samym tworzeniem zgłoszeń, możemy wybrać opcję automatycznego tworzenia nowego klienta. Razem z wiadomością potwierdzającą jest to rozwiązanie dedykowane do wszelkiego rodzaju formularzu zapisu na listę mailingową czy newsletter.
Wiadomości automatyczne
Wspomniane szablony wiadomości tworzymy w nowym module Wiadomości automatyczne. Możemy utworzyć ich dowolną ilość. W każdym szablonie poza samą treścią określamy temat wiadomości, konto email z którego zostanie ona wysłana oraz typ szablonu.
Typ szablonu określa jakie dodatki będziemy mogli osadzić w treści wiadomości i gdzie użyć tak utworzonego szablonu. Przykładowo w wiadomościach służących do potwierdzenia formularza możemy, a wręcz musimy wstawić link umożliwiajacy klientowi potwierdzenie zgłoszenia. System w momencie wysyłki wiadomości wstawi w to miejsce odpowiednio wygenerowany unikalny link.
W kolejnych aktualizacjach planujemy dodać tworzenie z formularzy również innych obiektów systemu CRM. Zachęcamy do wypróbowania nowych opcji.