Proces sprzedaży

Cykl sprzedaży rozpoczyna powstanie szansy sprzedażowej wobec kontrahenta. Jest to informacja na temat możliwości sprzedaży danej usługi lub produktu, która posiada swój status dla podkreślenia etapu prowadzenia rozmów z klientem. Sprzedawca do szansy sprzedażowej może utworzyć oferty z konkretnymi propozycjami sprzedaży. Wygenerowaną ofertę może wysłać bezpośrednio w postaci pliku PDF do klienta. W celu przedstawienia cyklu życia samej oferty, system umożliwia ustawienie statusu dla oferty w formie przepływu - tym samym informuje, czy oferta została już wysłana bądź zaakceptowana przez odbiorcę. Na wypadek zaakceptowania, z oferty możemy wygenerować zamówienie. Proces realizacji zamówień również przebiega z wykorzystaniem zmiany statusów oraz z możliwością wystawiania faktur typu proforma i VAT. Klient przez cały czas może być informowany o aktualnej zmianie statusu zamówienia. Można też w dowolnej chwili wysłać do niego nowo wygenerowaną fakturę. W ten sposób w systemie LucidCRM realizowany jest pełen proces sprzedaży od samego powstania interakcji z klientem poprzez wysyłkę ofert, realizację zamówień i opłatę faktur. Na wypadek posiadania kont w aplikacji LucidSale użytkownik może również skorzystać z udostępnionej tam funkcjonalności oferty interaktywnej oraz bazy produktów sprzedaży.

Obsługa szansy sprzedażowej

Kontrahenci

Dodaj nową szansę sprzedażową przechodząc do zakładki Szanse sprzedażowe w sekcji Obsługa klienta i klikając w guzik Dodaj szansę sprzedażową. Wypełnij temat, datę ważności, opis, wybierz kontrahenta do którego przypisujesz szansę oraz określ jej widoczność. Możesz również zmienić przypisanie do użytkownika oraz zaprosić innych do obsługi nowej szansy.

Po utworzeniu nową szansę możesz wybrać z listy a następnie przypisać do niej komentarze w formie aktywności, które widzieć będą inni uprawnieni użytkownicy. Na samym początku szansa sprzedażowa przyjmuje status Wstępna, ale w formie przepływu możliwa jest zmiana jej statusu na:

  • Prognozowana - np. jeśli mamy obliczony prognozowany zysk ze sprzedaży. Jeśli wyślemy ofertę do klienta z wyliczonym zyskiem, to szansa sprzedażowa automatycznie zmieni status na Prognozowana.
  • W realizacji - np. kiedy wyślemy ofertę do klienta. Jeśli klient złoży zamówienie, to szansa sprzedażowa automatycznie otrzyma status W realizacji.
  • Wygrana - np. jeśli klient złoży zamówienie
  • Przegrana - gdy klient nie jest zainteresowany dalszą współpracą

Obsługa ofert

Przejdź do szansy sprzedażowej wybierając zakładkę Szanse sprzedażowe w sekcji Obsługa klienta i klikając w link do wybranej pozycji. Przejdź do zakładki Oferty a następnie dodaj nową ofertę klikając guzik Dodaj ofertę. Wypełnij temat, datę ważności, opis, wybierz kontrahenta do którego przypisujesz szansę oraz określ jej widoczność. Możesz również zmienić przypisanie do użytkownika oraz zaprosić innych do obsługi nowej szansy.

Po utworzeniu nową szansę możesz wybrać z listy a następnie przypisać do niej komentarze w formie aktywności, które widzieć będą inni uprawnieni użytkownicy. Na samym początku szansa sprzedażowa przyjmuje status Wstępna, ale w formie przepływu możliwa jest zmiana jej statusu na:

  • Prognozowana - np. jeśli mamy obliczony prognozowany zysk ze sprzedaży. Jeśli wyślemy ofertę do klienta z wyliczonym zyskiem, to szansa sprzedażowa automatycznie zmieni status na Prognozowana.
  • W realizacji - np. kiedy wyślemy ofertę do klienta. Jeśli klient złoży zamówienie, to szansa sprzedażowa automatycznie otrzyma status W realizacji.
  • Wygrana - np. jeśli klient złoży zamówienie
  • Przegrana - gdy klient nie jest zainteresowany dalszą współpracą

 

Obsługa zamówień

Przejdź do zakładki Kontrahenci i utwórz nowego kontrahenta klikając w przycisk Dodaj kontrahenta dostępny na górze ekranu. Wypełnij konto, informacje teleadresowe i dane kontrahenta zwracając uwagę na pogrubione czcionkę pól wymaganych. Dodaj pozycję klikając w guzik Dodaj.

  Kontrahenci

Realizacja faktur

Przejdź do zakładki Kontrahenci i utwórz nowego kontrahenta klikając w przycisk Dodaj kontrahenta dostępny na górze ekranu. Wypełnij konto, informacje teleadresowe i dane kontrahenta zwracając uwagę na pogrubione czcionkę pól wymaganych. Dodaj pozycję klikając w guzik Dodaj.

  Kontrahenci

 

 

RSS Google+ Facebook Twitter LinkedIn

Lucid Mailer
Skuteczny e-mail marketing: newslettery, biuletyny, kampanie mailingowe

Lucid CRM
Obsługa relacji z klientem, wewnętrzna komunikacja, sprzedaż indywidualna

Lucid Sale
Wspomaganie sprzedaży detalicznej z dedykowanym sklepem internetowym

Lucid Assistance
Wsparcie posprzedażowe
dla klienta oraz rozwiązywanie problemów

Lucid Panel
Oprogramowanie do zdalnej administracji serwerów dedykowanych

Polityka prywatności i cookies Copyright © 2002-2013 Spacja.com